مهر و موم یک نمایشگاه خودرو و یک بنگاه املاک در مشهد حضور ۲۶۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه گل و گیاه مشهد بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال انجام می‌شود تاریخ شروع معاملات نات کوین + لیست صرافی ها اطلاعیه اتاق اصناف مشهد برای واحد‌های صنفی مشهد | الزام واحدهای صنفی به دریافت شناسه یکتا دو مشکل عمده در حوزه منابع آبی خراسان‌رضوی | مجوز‌هایی از جنس برداشت بیشترازظرفیت آبخوان‌ها جزئیات مبلغ و اقساط وام ودیعه‌مسکن اعلام شد | اقساط و سود وام ودیعه چقدر است؟  وام۶۰۰ میلیون تومانی برای ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + جزئیات جدال بورس با نرخ بهره | گزارش بازار سهام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرفروش‌ترین موبایل‌های امروز کدامند؟ + جدول (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اصلاح قیمت تخم مرغ ضروری است حباب ربع سکه رکورد زد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستور رئیس بانک مرکزی برای بررسی انتشار اطلاعات مالی مصاف ۵۵ کشور مقصد زعفران ایرانی برقراری پرواز‌های مشهد - ایلام بعد از یکسال امروز، امکان ثبت قرارداد‌های مسکونی در سامانه خودنویس مقدور نیست (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان برای خرید لاستیک خودرو «کد پیش‌ثبت‌نام» را اخذ کنند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان سهام عدالت مراجعه حضوری نکنند!  نمایشگاه گل‌وگیاه مشهد از دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز به کار می‌کند رقم نجومی اجاره بها در احمدآباد مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چه کسانی می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند؟ + جزئیات قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بازار طلای مشهد امروز باز است؟ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) روش دریافت سود سهام عدالت متوفیان | همه را یک‌جا دریافت کنید آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | سقوط بیت‌کوین و اتریوم (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بیشترین هدف خانوار‌ها در دریافت وام در سال ۱۴۰۲ چه بود؟

  • کد خبر: ۲۱۱۹۷۷
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
بیشترین هدف خانوار‌ها در دریافت وام در سال ۱۴۰۲ چه بود؟
از ابتدای سال تاکنون حدود ۸۰۰ همت تسهیلات پرداختی به خانوار بوده که عمده آن با هدف خرید کالای شخصی دریافت شده است. این درحالیست که سهم این بخش از کل تسهیلات در مقایسه با بازه مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، میزان وام‌های پرداختی توسط نظام بانکی به مصرف کننده نهایی از ابتدای سال تا دی ماه ۱۴۰۲ نسبت به بازه زمانی مشابه در ۱۴۰۱ افزایشی بیش از ۴۶ درصد را تجربه کرده است.

علاوه بر این موضوع هدف از دریافت تسهیلات خانوار نیز در مقایسه با سال گذشته به گونه‌ای تغییر کرده که نسبت تخصیص اعتبار بابت خرید شخصی کاهش و بابت برخی بخش‌های دیگر مانند خرید مسکن غیرنوساز افزایش یافته است.

به‌طور کلی اعتباردهی در اقتصاد یکی از مهمترین ابزار‌های سیاست‌گذار است که تعیین می‌کند مسیر اقتصادی در کدام سو کشیده شود.

رشد ۴۷ درصدی تسهیلات پرداختی به خانوار

بر اساس آمار‌های منتشر شده از بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه مجموعا حدود ۸۰۰ همت وام به مصرف کننده نهایی یا به عبارتی خانوار پرداخت شده است. مشاهده می‌شود مبلغ پرداخت شده علاوه بر اینکه حدودا ۴۶.۹ درصد در مقایسه با مبلغ تخصیص داده شده به این گروه از ابتدای ۱۴۰۱ تا دی ماه سال گذشته رشد پیدا کرده است، سهم این گروه از کل وام‌های پرداخت شده در اقتصاد نیز در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته و از ۱۶.۴ درصد به ۱۸.۶ درصد رسیده است.

بیشترین هدف خانوار‌ها در دریافت وام در سال ۱۴۰۲ چه بود؟

کاهش سهم خرید کالای شخصی خانوار با تسهیلات

علاوه بر این موضوع، مشاهده می‌شود سهم اهداف مختلف از پرداخت تسهیلات بانکی نیز در مقایسه با سال گذشته تغییر کرده است. به همین ترتیب بیشترین وام به خرید کالای شخصی تخصیص یافته که بیش از ۴۰ درصد کل تسهیلات از ابتدای سال جاری را در بر می‌گرفته است. این درحالیست که سهم اعطای وام با هدف خرید کالای شخصی در سال گذشته و بازه زمانی مشابه، بیش از ۴۴ درصد به ثبت رسیده بود.

در جایگاه دوم وام‌های قرض‌الحسنه ضروری با سهم ۲۱.۷ درصد از کل تسهیلات پرداخت شده از ابتدای سال جاری قرار گرفته‌اند که نسبت به سال گذشته حدودا ۳ درصد رشد یافته است. در ادامه ۱۵ درصد از تسهیلات نیز همانند سال گذشته به عنوان وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج توزیع شده است.

بر اساس آمار‌ها باقیمانده تسهیلات نیز با اهدافی همچون خرید مسکن نوساز یا غیرنوساز، تعمیرات، جعاله تعمیر مسکن و، قرض‌الحسنه فرزندآوری و ودیعه مسکن به پرداخت رسیده است که مهمترین تغییر میان آن‌ها، افزایش سهم وام‌های پرداختی بابت خرید مسکن غیرنوساز است که از سال گذشته تا کنون حدود ۲ درصد افزایش یافته و به بیش از ۶ درصد رسیده است.

منبع: اکوایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->